lördag 7 mars 2009

Om Arholma och dagen då två av fyra Linell blev tagna av polisen

Igår kom jag till Arholma, tanken var att jag skulle kommit hit runt tre tiden eftersom jag var ledig från skolan igår. Men det blev inte riktigt som det var tänkt. Pappa skulle hämta upp mej i Norrtälje och vi skulle ha åkt till båten tillsammans. Men precis när bussen från Norrtälje hade gått ringde pappa och sa att han blivit stoppad av polisen. Två gånger. Han körde med körförbud.. Mellan verkstaden och besiktningen. Det tyckte inte farbror polisen om så pappa fick böter fast han inte gjort nåt fel. Och sen blev han som sagt stoppad igen. Jag passade på att hälsa på Anna och Danne och sen åkte vi ut med 6-båten istället. Så för mej gjorde det inte så mycket. Men pappa var ju inte på så bra humör förstås.

Senare på kvällen ringde Oskar från Åland. Polisen hade kommit till festen han var på och han hade fått blåsa. Han som från början sagt att han inte var på nån fest alls. Hoppsan.

Nu sitter jag i alla fall och väntar på Emil, Daniel och farmor. De borde komma vilken minut som helst, om de inte blir stoppade av polisen förstås.

1 kommentar: