onsdag 29 april 2009

Gonatt och trevlig valborg!

Jag har fått lite gjort idag, faktiskt. Och det är väldigt skönt. Men fram på eftermiddagen någon gång avtog pluggandet och nu på kvällen gick kl från att vara tio i nio till tio i tolv på ingen mental tid alls. Jag får sån ångest när sånt händer, vilket det gör ganska ofta. Jag fastnar i nån blogg eller på facebook och lyckas inte ta mej därifrån. Ju mer tid som går desto svårare blir det. Prestationsångest.

Tillslut lyckades jag i alla fall tvinga mej från datorn en stund, gick ut och tog en cigg. Kom in igen och tvingade mej själv att diska och plötsligt var jag tillräckligt duktig för att plocka lite kläder också. Grejjen är den att disken styr mitt humör. (nu överdriver jag gravt, men ni kanske fattar vad jag menar?) Om det finns disk så känner jag mej hopplös och oföretagsam, om jag lyckas få bort disken känner jag mej ganska duktig och om det inte ens finns någon disk alls från början så kan jag till och med komma igång när jag borde.

Imorgon åker jag till Johanna på Frammnäs utanför Piteå. Där ska jag träffa henne och Moa och vi ska fira valborg. Jag vet, det är galet att åka härifrån just nu. Men jag tror att det kommer att bli roligt! Och en MASSA tåg blir det också...

1 kommentar:

  1. Det kommer bli underbart roligt! Jag (kanske) kommer se ut som en blå smurf... färgar håret och ser blå ut (nästan) överallt.

    SvaraRadera