söndag 5 april 2009

Kalle har detsutom lovat att städa och laga mat...

Skulle så klart ha pluggat idag, men alltså, vi åkte till IKEA istället. För det första skulle jag nog bli galen om det enda jag gjorde på en hel helg var att jobba (jag severade på en sittning på V-dala igår) och plugga. För det andra var vi TVUGNA att kolla på det nyöppnade IKEA som de har byggt bredvid det gamla. Det enda jag har att säga är väl egentligen att det var stort. Men IKEA liskom. Och så hade de ett liveband i resurangen. Måste kännas ganska b att spela i en IKEA restaurang med en massa skrikande ungar.

I vilket fall köpte vi en tvätt korg och ett ställ till tidningarna i badrummet. Nu känns det mycket fräschare där. Och så köpte vi gardinstänger, så nu har vi gardiner i vardagsrummet. Och en wookpanna så att vi kan slänga ut en eller två gamla skit-stekpannor. Någonstans är det ganska mysigt att inte ha så mycket pengar, då kan man köpa lite i taget till hemmet.

Det suger att jag missade sommaren igår och det här höll på att bli en skitdag som inte blev bättre av att jag ramlade med cykeln. Men nu känns det som en ganska bra dag trots allt.

1 kommentar:

  1. Vad blev det för gott?

    jag har sätt kalle städa, det är inte hans starka sida.
    jag har sätt Kalle stöka ner en lägenhet, det är han lite bättre på.

    SvaraRadera