tisdag 14 april 2009

Tack pappa!

Jag har gjort något helt galet. Helt galet.

Det var så här va, för någon eller några månader sen började min dator att krångla. Inte alls kul när man skriver någon sorts examniation och ett fönster med texten "Något har blivit fel och Windows måste nu försöka återskapa ditt dokument" dyker upp.. När det hade hänt alldeless för många gångar pratade jag med pappa om alternativet att köpa en ny dator. I sådana fall en så kallad "mini PC" som inte är så dyr. Sen tänkte jag inte så mycket mer på det.

Tills datorn under påsken inte ens gick att starta. Nu kan man få igång den ungefär varannan gång och vi kan inte boota om den för jag har inte kvar installationsskivorna till den..

Så idag åkte jag ut till industriområdet och köpte en ny dator. Helt sjukt. Om pappa inte hade varit villig att lägga ut pengar så att jag kunde genomföra detta vet jag inte hur det hade gått. Jag är nämligen helt beroende av datorn i skolan och jag vill absolut intre köpa något på avbetalning. (Nu blir det ju i för sej avbetalnging, men det känns tryggare för mej att betala av till fadern).


Så hör ser min nya dator ut. Som den längst fram. Den är sjukt liten.

2 kommentarer:

  1. Jag har också fått dator av min far i dagarna!

    Grattis till oss båda!

    SvaraRadera
  2. ja, ibland är de båda bra att ha - även om de kan irritera en jävligt mycket!

    förövrigt är Rille helt fixad och redo att lånas om ni vill.

    Kram
    /tove

    SvaraRadera