onsdag 30 september 2009

Utan Kalle, Andrea och Christina hade jag inte mått så bra nu. Tack!

Jag har skrivit tentan nu. Det som inte får hända, hände. Jag glömde legget och kår-legget. Alla som pluggar eller har pluggat på universitet eller högskola och som någon gång skrivit en salstenta vet att det är ett big nono. Man gör det liksom inte. Man måste nämligen legetimera sig när man lämnar in sin tenta, med både id-kort och bevis på att man betalt kåravgiften. Och kan man inte göra det får man inte lämna in och skrivandet och ångesten är helt i onödan..

Alltså, jag kom på när vi stod utanför skrivsalen, tio minuter innan det började, att plånboken låg i en annan väska. Christina och Andrea var snabba i tankarna och beordrade mej att ringa Kalle och be honom möta mej med den. Utan deras lugn hade jag antagligen brutit ihop och struntat i alltihop. Och Kalle gick upp, yrvaken, och cyklade till min räddning. Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar