onsdag 17 mars 2010

I dag sker full produktion. Eller det är meningen att det ska göra det i alla fall. Hittills har det gått över förväntan men nu sitter jag fast. Det är konstigt det där med att plugga. När jag måste läsa vill jag inget annat än att bara få skriva, producera något. och när jag skriver vill jag helst bara behöva läsa. Den här terminen har det i för sej varit lite annorlunda. Eftersom vi inte gjort så mycket annat än läst känns det faktiskt rätt skönt att skriva. Synd att jag fastnar hela tiden bara.

Det är sol ute, det har varit sol i massa dagar. Så många att jag tappat räkningen. Ofta säger folk att det är så frustrerande att vi måste sitta inne i skolan hela dagarna fast solen skiner. Själv tycker jag att det är helt okej. Jag sitter hellre inne och skriver med sol ute som man kan titta på ibland än att sitta inne och titta ut på grått.

I helgen ska Kalle till Linköping, jag brukar följa med men har inte riktigt lust den här gången. Problemet är att jag haft en stor klump i magen i två dagar eftersom det här innebär att jag ska vara ensam hemma hela helgen. Jag är helt sjukt, vansinnigt skitdålig på att vara ensam. Igår bestämde jag mej för att se det som en övning. Idag känns det helt okej eftersom jag i alla fall har lyckats planera lite grann vad jag ska göra. På fredag blir det middag med gamla arbetslaget, grisfest. Och sen ska jag plugga och simma. Det kan nog bli ganska bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar