tisdag 23 december 2008

Juljulstrålandejul

Efter en fruktansvärt lång resdag igår är jag nu i mosters hus på Gotland. Mamma, mormor, lillebror och kusin är också här. Gotland är vackert men jag har svårt att slappna av och går mest runt och är irriterad på familjen. Moster har sina principer ocyh det finns inget i världen som kan få henne att bryta dem. Det blir korv-risgrynsgröt i morgon bitti och när mamma och jag protesterar får vi säga jajajaja och "det är okej" fjorton gånger innan hon ger sej. Det är samma sak när Julia-Mira och jag sätter oss framför varsin dator för att blogga och kolla mailar.

Den egna viljan exicterar i´nte här. Och jag har svårt att acceptera det.

2 kommentarer:

  1. Hihi bra Matilda! ;)
    Tack! God Jul i efterskott!
    Min jul var lugn, men mysig.
    Kalle berättade att du reser runt i Sverige och jag blev avundsjuk ...
    Gotland! Härligt, dit vill jag aka ngn gng! Du verkar ha släktningar pa alla fina ställen i Sverige! :)
    Ta hand om dig Matilda!
    Kram,
    belgaren

    SvaraRadera