tisdag 27 januari 2009

Dålig start på dagen

Vaknade kl ett. Nu känns allt hellvete. Skulle ha varit uppe innan halv tolv för att ringa vikariepoolen. Missar jag dem i morgon också blir jag galen på mej själv.
Igår blev jag inkallad till V-dala med två timmars varsel. Satt i porten med inställningen att jag skulle hinna läsa till seminaiet på fredag. Ekonomerna tyckte annorlunda. Fyra nollningsgrupper, de allra flesta inskrivna på Stockholmsnation, samt en nollningsgrupp från läkarprogrammet. Alla grupper var på ungefär 50 personer vardera. Jag fick agera kravallpolis (händerna i sidorna och fötterna långt i från varandra, det är svårt att hävda sej när alla är minst tjugo cm längre) och se till att det inte var två grupper inne i porten samtidigt.
De timmar det var lugnt var jag så trött att jag inte orkade läsa en rad. Ikväll ska jag jobba igen. I serven, det är mexikansk kväll.
Om fyra timmar ska jag alltså vara där och innan dess MÅSTE jag ha läst en artikel på ca 50 sidor. Det får helt enkelt blir en lista:
  • Läsa artikeln
  • Baka bröd
  • Gör matlådor?

1 kommentar: