torsdag 8 januari 2009

En bra tjej

Andrea försöker hjälpa mej för andra gången med min komplettering av den sammanfattande texten om didaktik. Min lärare har nu kommenterat min text såhär:
Tack Matilda för kompletteringen. Nu ser jag fortfarande att didaktiken saknas i den redovisning Du gör utifrån Rosenqvist. Komplettering behövs, tack.


Varken Andrea eller jag fattar alls vad det är läraren vill att jag ska skriva. Jag känner att jag bröjar bli desperat och Andrea verkar känna sej otillräcklig. Riktlinjerna är så luddiga att vi båda sliter våra hår. Tillslut ger både hon och jag upp och jag bestämmer mej för att prata med lärar-skrället i morgon och hoppas att hon kan förklara bättre då. Andrea följer med som moraliskt stöd.

Jag kan inte nog betona vilken tur jag haft som har Andrea som klasskompis och vän. Hon har hjälpt mej otroligt mycket i skolan under hela den här terminen, sen första skriftliga uppgiften. När nästa termin börjar i slutet av januari kommer vi antagligen inte gå i samma klass längre och det känns rätt trist!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att vi kan fortsätta att vara vänner även om vi inte blir klasskompisar nästa termin..

    Och det där med kompleteringen - jag sliter gärna mitt hår i mina försök att hjälpa. Om jag stundtals låter frustrerad och less är det inte på dig utan på Marja och hennes oförmåga till klarhet. Jag hoppas hoppas hoppas att både du och jag blir klokare efter att ha pratat med henne idag.

    SvaraRadera