tisdag 6 januari 2009

Jag har lyssnat på Thomas di Liva i två dagar och bara myst

Kalle började jobba på Arlanda igår och jag skriver listor. Äntligen finns en antydan till harmoni hemma hos oss. Julen, nyåret och miljöbytet verkar ha gjort oss gott.
(Källa: http://kboe.blogspot.com/)

Igår skrev jag som sagt en lista med praktiska saker jag behövde göra. Jag gjorde dem alla och det kändes himla skönt. Att få saker gjorda är det bästa jag vet. Nu är lägenheten nästan dammfri och helt kartongfri. Vi har hängt upp en affisch till och en ny fin lampa. I vadstena fick vi fina gardiner av Kalles pappa Janne. Vi ska ha dem i köket men har inte kunnat hänga upp dem eftersom vi inte hittar gardinstängerna. Janne ringde i söndags för att berätta att de kommer upp på fredag med våran säng och soffa. Antagligen den bästa nyheten vi fått på länge (och kanske är det så att flytet är på väg tillbaka). Eftersom jag är van vid att man inte kan lita på nåt som en familjemedlem sagt att den ska göra så tror inte jag på detta förän jag ser det. Men Kalle säger att i hans familj gör man som man sagt at man ska göra. Det är lite för bra för att vara sant.

Lampan har en väldigt märklig hänganordning. Men jag fick upp den i alla fall.



Ikväll ska jag jobba på V-dala igen. Det är alltid likadant när jag ska jobba någonstans; när jag får förfrågan tycker jag att det är en fantastisk idè och precis innan har jag ingen lust alls. Men tåhundra kronor direkt i handen är inte fy skam.

1 kommentar:

  1. De dåliga generna kan jag inte göra något åt, men jag gör, trots att du skriver att de inte är så, de jag lovat /Puss Mamma

    SvaraRadera