fredag 30 januari 2009

Jag är en slarver.

Det slarvas och slarvas. I morgon har vi första seminariet i den här kursen, jag har läst fyra av sex texter och fattat noll. De två sista texterna kan man väl säga att jag tittat på. Det känns som att jag är i en svacka, att litteraturen är svårare att förstå eller att jag blivit dummare. Det känns som att det är svårare nu än när jag började plugga i höstat. Eller var det lika svårt då?

Jag hade väl hoppats att det skulle bli lättare, detta är ju trots allt också en A-kurs. Försöker trösta mej med att det var minst två månader sedan jag hade seminarium som jag var tvungen att pressa in böcker till. Det kanske släpper. Detsutom är det alltid lite svårt när man får en ny examinator. Man vet aldrig vad dom är ute efter.

2 kommentarer:

  1. Du blir kunnigare med tiden, det lovar jag dig! Om du om 2 år går tillbaka och läser det du läser idag (vilket du inte kommer göra för du inte har tid, men om..) är jag rätt säker på att du kommer tänka: "Varför var det där svårt?". MEN samtidigt kommer det du då sitter med kännas tungt och svårt (inte alltid, men ibland).

    Varför?

    Utveckling. Du utvecklas och får en djupare förståelse... Litteraturen gör samma sak; den bli svårare så du ska kunna utvecklas mer. Sen kan det hända att du möter nya ämnen också, vilket är en ny svårighet.

    Men summan av kardemumman: du lär dig mer och mer för varje dag...

    SvaraRadera
  2. hej hjärtat! jag skulle hört av mig och så men jag har haft lite fullt upp idag! hör av dig någongång snart så vi kan säga hej och dricka te typ :) puss

    SvaraRadera