onsdag 23 juni 2010

Operation: få ut pojkvän till midsommarfirandet

Har ledigt från jobbet i affären idag. Väldigt bra eftersom jag hostar rätt mycket och nog borde vila lite. Just nu sitter jag med Sl´s och UL´s reseplanerare och försöker lista ut hur Kalle ska kunna ta sej från Arlanda till Simpnäs i morgon, innan att sista båten gått alltså. Han slutar halv fyra och sista båten går tjugo över sju. Saken är detsutom den att om Kalle upplever att det blir för krångligt att ta sej, kommer att vilja åka ut på fredagmorgon istället. Men jag vill ju att han ska komma i morgon och inte på fredag, därför måsta jag hitta den bästa lösningen. Just nu verkar det här bäst:
Arlanda, terminal 5, kl 16.21, buss 806 --> Långhundra Åby vägsjäl, kl 16.51.
Långhundra Åby vägsjäl, kl 16.51, buss 677 --> Norrtälje busstation, kl 17.45.
Norrtälje busstation, kl 18.15, buss 636 --> Simpnäs brygga, kl 19.20.

Jag måste säga att jag är rätt nöjd med den här planen, den har liksom inga kryphål!

2 kommentarer:

  1. det är inte många minuters marginal vid Långhundra Åby vägsjäl

    SvaraRadera
  2. Nej, inte många minuters marginal, men det gör inget för bussarna väntar in varandra.

    SvaraRadera