torsdag 23 december 2010

Okej, vi vet att saker och ting inte blir som man har tänkt sej. Det är liksom inget nytt. Men ibland blir ju förvånad i alla fall. Farmor kom och hämtade mej på avtalad tid igår. När vi skulle rulla ut från parkeringen frågade hon vad pappa tyckte om att vi skulle komma en dag tidigare än vad som från början var bestämt. Jag har inte pratat med honom, har inte du gjort det? sa jag.. Farmor hade inte gjort det, jag hade inte gjort det. Så jag ringde pappa och han var inte hemma och värmen i huset var nedsatt så vi kunde inte åka. Istället sov farmor över hos mej. Vi hade en riktigt mysig kväll när flopp-känslan lagt sej. Så i morse tog vi oss iväg och åkte lpngsamt eftersom det var halt. Vi kom tidigt till Simpnäs och när båten kom fick vi veta att trafiken skulle läggas om imorgon så bilarna skulle köras till Östersjö.. Så, vi kom alltså till Arholma tillslut men nästan ett dygn senare än vi trodde. Ibland alltså. Nu försöker pappa tina avloppet och jag ska snart bbörja laga mat. Imorgon hoppas vi att alla är på bra humör och att inga rör har frusit sönder. Det ska nog kunna bli en bra jul i år också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar