söndag 17 juli 2011

klockan är halv tre och jag kan inte sova. sitter i köket med en skål fantastisk dahl-tallrik och ett glas vatten, med fötterna på en av farmormors gamla pallar för att inte välta av stolen.

och DÅ slår det mej:
Var detta vad hon hade tänkt. att ett extremt berusat barnbarnsbarn skulle använda pallen för att inte ramla av en stol? jag tror inte det. min farmomor hade mycket stolthet. och detta var nog inte vad hon hade tänkt att hennes pall skulle användas till.

men nu blev det så.

3 kommentarer:

  1. Om hon såg dig kanske hon skulle le över att hon har ett väldigt fint barnbarnsbarn...

    SvaraRadera
  2. Du är fin du! Tack! (Fast jag tror inte att hon hade tyckt att det var helt okej att jag var full..)

    SvaraRadera
  3. Med största sannolikhet inte :)

    SvaraRadera